perjantai 14. joulukuuta 2012

Shanghai

Moikka! Luvassa Kiina postaus vihdosta viimein. Maanantaina iltäpäivästä sai taas astua Suomen maalle ja sen jälkeen onkin ollu niin kamalasti tekemistä ettei oo missään vaiheessa ollu oikein aikaa rauhottua paikalleen ja tulla tänne teille kertoon reissusta. Säntäsin muunmuassa heti lentokentältä autokouluun ekalle tunnille! Siis mä..autokoulussa..ja eka ajotunti ens viikolla?? Apua:D Mutta niin siis siihen Kiinan reissuun:

Lento lähti täältä koto Suomesta viiden maissa keskiviikkona ja Kiinaan saavuttiin seuraavana aamuna sikäläistä aikaa ennen yheksää. Sitten istuttiin autossa hotellille ja ihmeteltiin maisemia. Eka päivä meni muutenkin vähän tottuessa aikaeroon ja erilaiseen ympäristöön ja ihmisiin. Illalla kuitenkin lähettiin iskän työkamujen kanssa syömään sikäläiseen ravintolaan. Jos rehellisiä ollaan, en löytäny yhtäkään ruokalajia koko pöydästä jolla olisin kurnivan nälkäni taltuttanut..Kaiken lisäks yht äkkiä mun lautaselle sysättiin arvokkaan näköisen kiinalaismiehen toimesta kalan pää! Hetken sitä siinä pyörittelin kunnes joku selvensi että se on sikäläinen kunnianosoitus, olin kyllä loppujenlopuks kovinkin otettu.

Perjantaina iskä läksi heti aamusta johonkin kauas tehdaskäynnille ja me jäätiin siskon kanssa nukkumaan univajetta pois. Siis oikeesti tosiaankin nukuttiin oikein antaumuksella aina puoli kahteen iltapäivällä..Kun oltiin unihiekat pesty pois silmistä, lähettiin katsastaan kävelykatua. Tälläselle perus maalikolle oli aluks vähän hämmentävää kun ihmiset tuijotti kuin isompaakin staraa ja bongattiin muutama innokas kuvaajakin. Edellis illan melko vähäisen syömisen takia päätettiin hämmästely reissun lopuks hakee aina varmasta mäkkäristä ruokaa hotellille. Illalla kun saatiin koko poppoo kokoon again käytiin syömässä kiinalaisessa ravintolassa ja tällä kertaa löysin muutaman ruokalajin josta tykkäsin! (muunmuassa maistoin tollasta meduusa nuudeli hommaa mistä on kuvakin)
ah näkymä hotellihuoneen ikkunasta aamulla<3

Lauantaina jäätiin taas päiväks Ellan kanssa kaksisteen kiertelemään Shanghain keskustaa ja päätettiin lähteä katsastamaan jokea jonka nimee en nyt kuollaksenikaan muista..Siellä päästiin muutaman kauniin kiinalaisnaisen kanssa poseeraamaan samaan kuvaankin. Muu päivä kulukin shoppaillessa ja käytiin laittamassa kynnetkin ja niistä kuvaa alempana. Oon kyllä ihan avuton näitten kynsien kanssa..Illalla kellään ei sen suurempi nälkä enää ollu (käytiin taas mäkissä päivällä..) joten pääsyttiin sellaseen aivan ihanaan jäätelö ravintolaan! Se ei siis ollu kiinalainen ja niitä on muuallakin maailmassa. Nimeä en tietty taaskaan muista. Anyway, tilattiin kaks tollasta herkullista ja upeeta jätski annosta ja voi namnam<3 Meijän hotellin lähellä satuttiin illalla järjestään jonkinnäkönen videopeli finaali, voi sitä meteliä.
siskon kynnet

mun kynnet

Sunnuntaina ei iskänkään tarttennu lähtee mihinkään työasioille ja matkustettiin metrolla Kiinan korkeimmalle rakennukselle ja käytiin huipulla. Pikkusisko korkeanpaikan pelkoisena vapisi kauhusta kun ylimmässä kerroksessa oli lattiassa ikkunoita josta näki maahan. Oli kyllä mahtavat maisemat! Metroasemalla oli markettipaikka joka oli lievästi sanottuna iso. Opin jopa tinkimään! Sunnuntaina oli myös siskon synttärit ja illalla meijän huoneeseen kiikutettiin hotellin henkilökunnalta yllätyksenä kakku ja onnittelukortti. Loppu ilta menikin pakkaillessa ja nauttiessa vielä kiinalaisesta ruuasta ja upeista kävelykadun valoista.
käytiin siis tuolla korkinavaajan näkösessä rakennuksessa
meitin hotelli ja tv-torni

Maanantai aamuna lähettiin tosi aikasin lentokentälle ja suunta kohti kotia. Kaikinpuolin mahtava reissu ja opetti paljon. Kaikista eniten ehkä arvostusta sitä kohtaan mitä meillä täälä kotona on. Ostoksista koitan saada tehtyä vielä jossain välissä postausta erikseen! Hyvää viikonloppua, mä vietän omani tanssileirillä<3

1. Oii että miten ihanii kuvii ja muutenkin teiän reissu kuulosti kivalta! Aa, mäki haluun reissuu. :D

2. Vitsit, oli varmasti mahtava reissu ainakin kuvien ja tekstin perusteella! :)